Hvorfor SEO er en god investering

Hvorfor SEO er en god investering

Der er ikke noget bedre end når det går godt med forretningen. Og en af de måder man opnå vækst på er ved at investere i markedsføring. Driver du en webshop eller anden online forretning, så er at bruge penge på søgemaskineoptimering (SEO) et rigtig godt sted at starte. Det kan både styrke dit brand, give trafik til hjemmesiden og naturligvis det som vi alle gerne vil opnå, øget omsætning.

Søgemaskineoptimering er en effektiv måde at generere mere trafik til din hjemmeside uden at skulle betale for hver eneste besøgende og konvertering. Ved at lave en SEO-analyse af din side, kan du finde vigtige områder på din webshop som du kan forbedre. Generelt bliver fokuseret lagt på søgeord som rigtig mange søger på, men man kigger også på hvor stor konkurrencen er på de forskellige ord. Hænger der nogle lave frugter, så skal du naturligvis gå efter dem først. Ved at bruge FirstSEO til dit SEO-arbejde, så finder de områder på din hjemmeside som fordelagtigt kan forbedres såsom hjemmesidens struktur, sideopsætning, indhold/tekster, billeder og det teknisk i form af kode. Alt dette vil i sidste ende hjælpe dig med at opnå en bedre placering på Google.

Derfor skal du investere i SEO

1: Det er en rigtig god investering

At bruge penge på SEO er ikke helt det samme som f.eks. ved Google AdWords, Facebook Ads eller lignende (SEM). Der betaler du nemlig penge løbende og undgår startsomkostningerne. Her er søgemaskineoptimering lidt anderledes, det skal nemlig ses som en investering og langsigtet fremtidsplan. Der er mellem til store omkostninger i starten afhængig af hvor god tilstand din hjemmeside er i på stående fod og hvor høj konkurrencen er i din branche. Investerer du f.eks. 10.000 kroner i SEO, så skulle det gerne kunne tjene sig hjem igen inden for kort tid. Når du har opnået din nulpunkt, så er alt trafik derefter sådan set gratis. Det kan altså være rigtig lukrativt at investere penge i SEO og så derefter bare modtage masser af besøgende.

2: Alle dine konkurrenter gør det

Vil du kunne følge med din konkurrenter og den udvikling der har været, så er det på tide at få optimeret din hjemmeside til Googles retningslinjer. Skulle det ske at du er i en branche hvor ingen af konkurrenterne er på SEO-bølger, så skal du endelige ikke holde dig tilbage. Dette er den bedste mulighed for dig til, at dominere på Google og få alt den trafik du kan.

3: Langsigtet markedsføring

SEO har virket i mange år og det ser ikke ud til at stoppe. Dine kunder forventer at når de søger på Google eller Bing, at din hjemmeside er lige til at finde. Så længe brugere søger efter resultater i en søgemaskine, så længe vil det fortsætte med at fungere. Søgemaskiner har den seneste håndfuld år groet endnu mere end før. Efter smartphones og mobilt netværk er blevet så udbredt, kan folk søge efter lokale forretninger, åbningstider osv. på farten. Vi har alle informationerne lige ved hånden og flere og flere begynder at bruge det.

Ikke nok med at Google er en søgemaskine, så skal du heller ikke se bort for Facebook, YouTube m.m. Når en kunde gerne vil se en video om hvordan man laver pandekager, så søger de blot på YouTube. FirstSEO kan hjælpe dig med at optimere til meget mere end blot Google. På den måde er du klar med en pandekage video, hvor du kan sende kunderne videre til din webshop som sælger syltetøj, is og Nutella.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *